två fakkin år

tänkte bara skriva av mig lite utav mitt andra år inne på semi-vegetariska stigen. för två år sedan (ganska exakt) så bestämde jag mig för att sluta äta rött kött, vilket betyder allt kött som inte är kyckling och fisk. jag bestämde mig för att kunna bevisa för mig själv att kunna begränsa mig och kunna kontrollera mig själv, och för några veckor sen fick jag för mig att jag inte heller längre gillar fisk (vilket jag alltid vetat men inte kunnat accepterat), så jag äter bara kyckling, men inte alls ofta, väljer ofta vegetariska alternativ om det finns.
 
eftersom jag inte fått i mig de ämnen jag måste få i mig så äter jag järn tabeller som är gjorda för vegetarianer. jag känner mig mycket säkrare i mig som person efter det beslutet och älskar att jag klarat mig utan kött (som förut typ var mitt liv), att jag klarar av år utan att äta det. 
 
 

Kommentera här: