dagboks sida 1.

 
''ibland är de skönt att känna sig som förr.
bekväm.
med vissa människor och vissa val. ibland är det skönt att känna den där tryggheten där man känner igen sig.
ibland är det skönt att känna igen den där känslan man hade förut.
på den där platsen så mycket hände för några år sedan, mitt speciella ställe där jag försvann till förut för att bara vara själv.
för ibland glömmer man bort var man kommer ifrån och av någon andledning har jag inte mycket minne av det som hände när jag var liten, kommer inte ihåg mina första 3 bostäder eller mina relationer jag hade när jag var liten, ofta kommer jag inte ihåg ihåg människor jag spenderade mycket tid med, gamla släktingar eller barndomskompisar.
mycket har jag fått höra nu när jag är stor som jag inte minns, jag kommer knappt ihåg tillexempel när jag opererades när jag var liten, eller när jag flyttade in i det huset vi har bott i 10 år, eller hur jag kände mig på mina sommarlov när jag var liten, jag kommer inte heller ihåg hur vissa av mina relationer till mina kompisar startades, eller hur jah kände första gånge jag blev kär i en tjej, eller hur jag bettedde mig mot pojk/flickvänner jag hade för bara några år sedan, eller hur jag kände mig första gången jag drack alkohol.
jag har glömt bort de flesta saker jag VILL komma ihåg.
men jag kommer ihåg hur dåligt jag mådde när jag blev sjuk för 4 år sedan, jag kommer ihåg när jag skärde in ett "t" på handleden för jag och min pojkvän bråkade för något jag gjort, jag kommer också ihåg första riktiga förhållandet jag hade och exakt vad han sa när han dumpade mig för en annan tjej, jag kommer ihåg många av de gånger jag bråkat med den första killen jag någonsin älskat, jag kommer också ihåg första gången jag var hos en kurator för att jag och mina kompisar mobbat en tjej som senare flyttade på lågstadiet.''

Kommentera här: